Gabriella och Nathaly på besök i Juja

Här kommer färska hälsningar och bilder från Gabriella Molina (klarinettist) och Nathaly Ossa Alzate (violinist), som precis besökt Juja och hjälpt till med instrumentundervisning. Gabrielle är från USA och Nathaly från Colombia och båda tillhör ett ledarskapsprogram inom YOU (Youth Orchestra of Americas) och det var tack vare El Sistema som de kom i kontakt med Pendo Amani i Juja och bestämde sig för att göra en volontärinsats där.

Under tiden i Juja har de både hållt i ledarskapsträningar för Pendo Amanis musiklärare och stöttat dem i deras instrumentundervisning. Men de har också haft workshops och undervisat klarinett- och violinelever, samt organiserat en avslutande konsert tillsammans med deltagare från Juja. Gabrielle kunde dessutom bidra med en del utrustning till Pendo Amanis klarinetter, då kollegor till henne donerat tex munstycken, rör och olja att smörja in klarinetterna med – gåvor som mottogs med tacksamhet.

Stort TACK till Gabrielle och Nathaly för allt ni bidragit med! Den här typen av kontakter och volontärinsatser betyder mycket för Pendo Amani!

Kommentera gärna: