Våra projekt

Insamling
Kenyaföreningens huvudsakliga mål är att stötta vår partner Pendo Amani Youth Organization och möjliggöra för dem att skapa en bättre framtid för barn och ungdomar i Juja.
Vi får in ekonomiska medel via vår secondhand-affär i Åtvidaberg, men vi har också månadsgivare och bygger en stor del av vårt arbete på andra privata donationer och gåvor från företag och sponsorer. Tack vare detta kan vi stötta Pendo Amanis olika program: musik, dans, fotboll, ledarskapsutbildningar, ett lärcenter och bibliotek, samt deras grupp för unga tjejer. Du kan läsa mer om allt detta under rubriken ”Pendo Amanis program”, samt på Pendo Amani’s egen hemsida.

Utbytesprogram
Vi har deltagit i en lång rad utbyten under årens lopp mellan olika skolor och organisationer i Kenya och Sverige.

Nätverk och partnerskap
Genom partnerskap med skolor, organisationer och olika individer lyfter vi globala frågor och utmaningar och arbetar för att stärka goda relationer mellan Kenya och Sverige.